Tuesday, October 23, 2012

Ke Mana Kita

Assalamualaikum.
Selamat petang.

apa sudahnya aktiviti semalam? semalam? ok sebenarnya semalam ym dan mr ke Bukit Bendera. as us dah planned sebelum ni. sejak ditutup hari tu us ke sana namun belum siap sepenuhnya dan belum dibuka lagi. macam biasa bila ym tiada mood untuk memasak, maka us beli di restoran awet muka. makanannya Yummy! sodap sangat. selepas dah tapau di sana maka, us terus menuju ke bukit bendera. planning nak terus naik, tapi dah terlalu lapar sangat, so makan la dulu

selepas sahaja makan terus us ke sana beratur untuk membeli tiket. lama juga menunggu untuk membeli tiket. maklumla. ramai orang plus weekend pulak tu. lebih kurang setengah jam menunggu, maka dapat juga tiket untuk menaiki keretapi. hampir 2 tahun tak kesana, banyak juga perubahan. salah satunya adalah counter ticket. dah la ada dua sahaja. berbanding dengan pembeli yang sedang beratur. ramai sangat. 

lebih kurang jam 1 kami bergerak masuk. disebabkan orang ramai, ym terpaksa berjaga² dengan mendekatkan diri dengan mr. maunya ditolak orang, boleh jatuh jugak la kat situ. keretapi yang baru ni dah tak sama macam dulu. lebih kurang macam LRT, Monorail gak la. laju wa cakap lu. tak dapat nak menikmati pemandangan semasa dalam perjalanan dalam keretapi atau lebih dikenali dengan kereta kabel. ya la tak sampai 10 minit perjalanan dah sampai ke kemuncak. 

dah puas berjalan dan snap gambar², maka berehat sebentar la us kat atas sana. sambil² menikmati ais krim dan pemandangan serta suasana yang sejuk. huhuhu. selepas penat, maka pulanglah us ke bawah dan ke tempat makan pula. then balik.

berikut hanya beberapa keping gambar yang ym dah upload. nak tau lebih boleh add ym di www.facebook.com/msnoorz


keretapi model kedua




dalam keretapi... laju



No comments:

>