Tuesday, October 9, 2012

travel alone

assalamualaikum.
setiap kali post entry, ym akan kata setiap pagi. maunya tak setiap pagi. memang pepagi lagi ym dah bangun untuk kuar. untuk entry hari ni ym nak cerita tentang aktiviti before my convocation day.
pagi lagi ym dah bangun dan dating dengan mr♥. dating bende. ok we oll ke jabatan pendaftaran untuk buat new mykad. yeah. we make it juga walaupun dah lama plan.

nombor giliran us. boleh tikam ni

selepas selesai lunch pula di gerai kelapa sawit juru. pekena bawal goreng ma... sedap wa cakap lu.
selesai ja ym discuss dengan mr♥ dan malangnya beliau tidak dapat join untuk meneman ym ke uum hari ni  maknanya lone ranger la ym petang ni. selesai makan us ke Tesco untuk melihat tudung untuk ym konvo. malangnya, tak mendapat tempat di hati. lastly, tudung yang kakak ipar ym jual jugak menjadi pilihan. pendapat ym, baju dah vogue, so biarlah tudung tu simple ja. nanti jadi macam apa pulak kan.


bergerak menuju ke gerai kepala sawit

petangnya, sekitar jam 4.30 petang ym keluarlah memandu berseorangan ke UUM. yes, lone ranger. huaaaaaaaaa. sedih nya. ym terpaksa gerak ke sana awal sebab nak menyetelkan gambar konvo. mau taknya, semalam ym baru teringat tentang gambar atas stage. kalut gakla mencari rerakan lain untuk meminta nombor telefon untuk dihubungi. malangnya, mereka menyuruh ym sendiri datang ke uum. kalut gila.. disebabkan berseorangan, maka pelbagai aksi dirakamkan. cuma tak banyak yang diupload di sini. hahaha.


  

Alhamdulillah, niat yang baik akan berhasil juga apa yang dihajati. sampai di dewan yang sama tempat ym ambik jubah, masih lagi ada untuk gambar atas stage. bayaran sebanyak RM75 tekah dijelaskan oleh ym. hahaha. terbang lagi duit. selepas selesai, ym berjalan sensorang di sekitar pesta konvokesyen. ym meronda untuk mencari kabel untuk komputer. ingatkan ada dijual. tapi tiada. maka ym terbelilah tudung. hahahaha. selesai ja, kawan ym telefon untuk berjanji menunggu di mana untuk ke tempat penginapan. katanya homestay. sampai ja, tengok² rumah orang tapi tuannya jarang pulang ke situ. malamnya mak, ayah, adik menyusul. ym tidur pun dah jam 2.00 pg. maklumla beralih tempat tidur. ha. lupa ym nak cerita. di sana jiran² atau kakak kepada tuan rumah tu baik orangnya. dijamu ym dan family rakan ym makan. sedap pula tu. walaupun masakan kampung. ym suka..

babai. tidur sudah. bisok mau bangun awal.





No comments:

>