Tuesday, October 16, 2012

Makeup Ku or Mekap Ku

Assalamualaikum
gud morning. entry pagi ni adalah berkaitan mekap. wallaweih.. conform ramai yang suka dengan entry hari ni kan. ok sebenarnya, takda menda sangat la pon. tapi just nak share. perempuan ni kalau mekap tu, berejam kan. ym tak la berapa nak setuju sangat. sebabnya ym ni simple mimple ja bab mekap ni. tapi mekap juga la. 

yang pasti kehebatan (perasan la pulok) ym ni ialah, sambil drive ym curi² memekapkan diri ym.. ops. muka ym. terutama sekali bila ym terlambat. dapat tau kat mr ni, mau ym kena berleter setahun. hahaha.. apa yang ym pakai kat muka? 
1 penyegar + serum + pelembab 2 bb cream + 2 way cake + loose powder + brow liner + eye liner + mascara + lipstik

nah. itu dia. apa jenama yang ym guna? huhuhu.. nak tau gak ke? ok untuk penyegar, serum dan pelembab, ym prefer safi rania. dah lama dah. sejak mula² produk tu keluar lagi ym guna. sebelum produk tu keluar ym guna jenis yang sama iaitu safi balqis. alhamdulillah, most of them memuaskan. tapi sejak keluarnya safi rania dan mrpulok berpuas hati, maka ym perlula stay dengan produk tu.

untuk produk muka pulak, ym prefer all of them from maybelline. kecuali loose powder dan lipstik. loose powder tu ym prefer revlon dan lipstik pula ym prefer clinique. mengapa? sebabnya kepuasan bila pakai. huhuhu. guna la. 

ok. now lets see before and after:



before 

after

actually, tak ada beza kan? tapi tak mengapa. as long as mr kata cantik. hihihi..ok. satu lagi rahsia ym. di sebabkan ym ke tempat kerja dengan motor. so, ym tak mekap di rumah. ym akan sampai awal di ofis kemudian mula mekap di ofis. selain itu, ym tak suka mekap di rumah kerana dalam perjalanan ke tempat kerja dengan motor, banyak habuk yang berterbangan. so, itu la masalahnya.

ym rasa setakat ini dahulu entry tips mekap (tips la sangat) dari ym nanti² kita sambung lain ok.
bye. 



No comments:

>