Monday, October 1, 2012

Like Owner Like Pet

Assalamualaikum.
hari ni ym nak update entry tentang my pet. although kereta wira ayah ym pletnya adalah PET. tapi, bukan Pet tu yang ym maksudkan. pet yang ym maksudkan adalah binatang peliharaan. ya, binatang peliharaan ym adalah kucing. memang dah banyak kucing yang ym bela. dan yang terkini ialah Uchie. dialah penyeri hidup ym setelah kematian debab.

sedikit cerita tentang Uchie. beliau telah diadopt atau dianakangkatkan oleh ym sejak 4 bulan yang lepas. ianya adalah pemberian mr. memula ym dapat dia ni, ya Allah. punya la liat. sebabnya kucing ni tinggal di sekitar kawasan rumah mr. disebabkan ym ni hantu kucing, beliau telah memberikan kucing ini kepada ym. dengan berbekalkan sangkar kucing kepunyaan mr punya kazen, maka ym dapat la si  ni. memang rasa bala masa memula dapat beliau. masih ym ingat waktu itu, ym sedang memasukkan makanan kucing ke dalam bekas makanan . masa tengah letak makanan tu, terus si  lari lintang pukang ke belukar belakang rumah. ya Allah, risau dan tertekan sangat.

sampai satu tahap si  lari panjat pokok pelam depan rumah ym. masa tu ym tak tau lagi. masa tu ym dalam perjalanan ke tempat kerja dan berhenti di hadapan rumah untuk membeli kuih muih. tetiba ym terdengan bunyi kucing. bila didongak ke atas, terlihat la  ni. kebetulan waktu tu dah lewat. ym terpaksa terus ke tempat kerja. pulang sahaja dari tempat kerja ym memanggil . dan beliau masih di atas pokok dan takut hendak turun. ym terus mengambil tangga dan mendapatkannya.

hari ke hari,  semakin manja dan sampai ym naik meluat. nak tidur, makan semua nak ym ada dengan dia. ish. manja sungguh. tapi ym tak kisah. ym sayangkan  sangat.

yang melucukan,  pantang nampak cili melaka.  akan terus terkam dan lambung² cili tu sambil main. tetapi tidak la  makan. sehinggakan mak dan ayah ym mengatakan "like owner, like pet". hahahaha. tak kisahlah apa pon. tengok la keletah beliau. sayang sangat...

       




  





No comments:

>