Wednesday, September 26, 2012

1 Malaysia, 1 Penghinaan


Assalamualaikum.
baca tajuk entry yang ym taip tu nampak terlalu subjektif kan. ok. let ym explain to all reader. actually 1 Malaysia ym menggambarkan kita penduduk / rakyat / masyarakat serumpun yang hidup atau bermastautin atau bermasyarakat di Malaysia. 1 Penghinaan ym tujukan kepada penaip di laman facebook yang ym sendiri pun tak tau samada mak bapak atau nenek dia yang bagi nama gopi atau nama yang kepala otak dia reka sendiri. 
sebelum ni ym ada baca tentang kisah manusia atau lebih kepada paria ni di facebook berkenaan perkara mengutuk Allah S.W.T. 

apa yang ditulis memang tidak dapat diterima oleh pihak atau ym sendiri yang secara amnya mereka yang beragama islam. subhanallah. kata katanya sungguh menyiat nyiat hati dan sanubari mereka yang membacanya. ym tak dapat nak poskan di sini. tapi apa yang ym ingat... ya Allah tak dapat dan tak sanggup ym nak taip kat sini. pandai pandai la readers semua cari tentang perkara tu. 

apa yang ym nak bagitau di sini iaitu kenyataan paria itu yang dapat dibaca di bawah. bagi ym perkara begini tak sepatutnya berlaku. dan pendapat ym paria menipu.



ya. memang entry ym hari ni terlalu beremosi. beremosi dengan tingkah laku dan perangai sesetengah manusia yang sesuka hati mengutuk islam. 

ingat. negara kita negara demokrasi. jangan sampai berlaku perkara yang tak diingini. umpama apa yang pernah ayah bagitau ym. yang sebelum merdeka negara kita tak ada kaum lain selain bumiputra. namun atas kemuliaan hati tengku abdul rahman yang sanggup  menerima non bumi ni masuk ke malaya pada ketika itu menyebabkan wujudnya perlembagaan malaysia yang harus atau wajib diikut atau dipatuhi sehingga kini. jangan sampai kami kaum bumi hantar atau buang hampa balik ke tempat asal!




No comments:

>