Wednesday, November 20, 2013

Ahmad Ammar (1993-2013)

siapa AHMAD AMMAR.. terdetik hati ym tatkala menonto video dari rakan. jom ym ceritakan apa yag ym dah jumpa dalam pakcik google.

Seorang anak muda yang telah di lahirkan 20thn lalu.
Beliau merupakan anak ke empat dan satu2nya anak lelaki Tuan haji Ahmad Azam Abd Rahman,bekas Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM).
Beliau merupakan pelajar sangat cemerlang SPM di RMC,namun memilih menyambung pengajian di bidang Sejarah di Turki,untuk menjadikan dirinya bakal pemimpin negara  yang pakar dalam sejarah khususnya Sejarah Uthmaniyyah,beliau juga fasih bertutur dalam bahasa Turki .
Beliau mengalami kemalangan jalanraya dan pergi meninggalkan kita pada 2 November 2013 yang lalu,
Istimewanya anak muda ini,dapat dilihat selepas dia pergi meninggalkan kita,apabila beliau telah di semadikan di Perkuburan Eyub Sultan mengadap laut Goden Horn.
Tanah perkuburan ini menempatkan lebih 60 jasad para sahabat nabi,auliya',panglima uthmaniyyah dan orang2 kenamaan di sana.
Ini bermakna,beliau adalah satu2nya rakyat Malaysia yang di tempatkan di perkuburan itu.
Beliau seorang anak muda yang aktif,dan bercita2 untuk mati syahid.
Dari pengamatan kita,beliau hanyalah seorang anak teruna yang normal,cuma sikap perihatin pada masyarakat selain rajin menyumbang tenaga dalam apa jua aktiviti kemanusiaan yang di adakan.
Beliau bercita2 tinggi dan sering cuba menjadi anak muda yang cemerlang!
Al fatihah....

link ke video beliau
 http://www.youtube.com/watch?v=HIR30U3E9sE&feature=share



No comments:

>